November 28-án a budapesti Christophorus Waldorf Iskola 9–10. osztályos diákjaihoz látogattunk el, ahol összesen 24 fiatal vett részt az élelmiszerpazarlás témáját feldolgozó programunkon. A diákok nyitottan, figyelemmel és aktívan kapcsolódtak be a közös gondolkodásba, amelynek középpontjában az élelmiszerpazarlás csökkentése és a mindennapi felelősségvállalás állt.
A foglalkozás első részében rövid áttekintést adtunk a világ, Európa és Magyarország élelmiszerpazarlási helyzetéről, majd részletesebben is megvizsgáltuk a 2024-es háztartási élelmiszerhulladék-felmérés eredményeit. Ezen keresztül arról beszélgettünk, melyek azok a területek, ahol a legnagyobb változást érhetjük el, legyen szó a tudatos vásárlási rutinok kialakításáról, a megfelelő tárolásról vagy a maradékok kreatív felhasználásáról.
Az előadást követően négy csoportra osztottuk a társaságot, és minden csoport két-két, az élelmiszerpazarláshoz kapcsolódó kérdést kapott. A diákok olyan gyakorlati problémákon gondolkodtak, mint például, hogy milyen élelmiszereket szükséges hűtőben tárolni, mit tehetünk, ha penészfoltot találunk, illetve elfogyasztanák-e a lejárt élelmiszereket. A közös munka során izgalmas megoldások, saját példák és kreatív gondolatok születtek, amelyeket a csoportok a többieknek is bemutattak.
A Maradék nélkül foglalkozás után az iskola pedagógusai tovább mélyítették a témát: a diákok négy művészeti csoportban (dráma, festés, versírás és zene) kreatív feladatokat oldottak meg, amelyek az önzetlenség, a felelősségvállalás és a figyelem üzenetét kapcsolták össze az élelmiszerpazarlás kérdésével.
Köszönjük a meghívást és a nyitott, inspiráló együttműködést a Christophorus Waldorf Iskola pedagógusainak és diákjainak.



