Hírek

Gyümölcsöző biznisz élelmiszerhulladékokból

 

A divat változásával és a technológia fejlődésével újabb és újabb anyagok, és ezekhez kapcsolódó trendek jelennek meg a palettán. Az alábbiakban egy igazán újszerű, elsőre talán meglepő, de kifejezetten hasznos szemléletformáló dizájn trendet mutatunk be, amely nem csak eredeti, de az élelmiszerpazarlás mértékét is csökkenti.

 

A klasszikus textíliák mellett az elmúlt évtizedekben nem csak a szintetikus, de az intelligens anyagok is megjelentek. Most itt egy újabb trend! A textíliák készítése során olyan természetes anyagokat használnak fel, mint a lazacbőr, a rákok kitinpáncélja, a tejfehérje, a citrusfélék héja, de ide sorolható még az almapép vagy éppen a kávézacc is. Komplett divatmárkák épülnek már erre az innovatív technológiára, de a hagyományos, nemzetközileg befutott gyártók képviselői között is van olyan, aki meglátta a lehetőséget az újításban.

 

De nézzünk egy konkrét példát! Olaszországban évente több millió tonna citrusfélét dolgoznak fel, amely során a gyümölcsök héja a szemétre kerül, vagyis mindezidáig a szemétre került. A nemrégen indult vállalkozás, az Orange Fibre éppen ennek a hulladéknak az újrahasznosítására dolgozott ki innovatív technológiát. A citrusfélék héjából, szabadalmaztatott eljárással cellulózfonalat késztenek, amelyből selyemhez hasonló, puha tapintású, fényes, különlegesen könnyű textíliát állítanak elő. Ez, az egyelőre szokatlannak tűnő alapanyag, és az ebből gyártott textilek semmilyen állati összetevőt nem tartalmaznak, termelésük fenntartható és etikus. A cellulózfonál biológiailag lebomló, vagyis nem jelent később sem környezeti terhelést, a gyártási igényeknek megfelelően lehet átlátszatlan vagy szivárványszínekben játszó. valamint könnyen kombinálható más típusú fonalakkal is.

 

Az így előállított citrusfonal, és az abból készített textília nem csak újszerű, szép és környezetkímélő, de a benne lévő illóolajok és C-vitamin miatt viselőjének bőrét is táplálja. Az Orange Fibre szerint az illóolaj és C-vitamin tartalom húsz mosási ciklus alatt tűnik csak el, de speciális eljárással pótolható. Az egyedi előállításnak köszönhetően a jótékony hatások mellett a textíliák tapintásra nem olajosak, nem keltenek zsíros érzetet.

 

A kedvező társadalmi hatás és a társadalmi felelősségvállalás jegyében az első divatház, amely az Orange Fibre szöveteivel dolgozik a Salvatore Ferragamo nevet viseli. Kampányuk szlogenje: „Felelős szenvedély”.

 

Kapcsolódó tartalmak

A Maradék Nélkül Kvíz Verseny nyertesei

admin

Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díjban részesült a Viresol és a Munch

admin

Ismét táborba látogattunk

admin