Nemrég a Fogyasztási Cikkek Fóruma (Consumer Goods Forum, CGF) kiadta az első élelmiszerpazarlás mérséklését célzó kiskönyvét, amelyben a Fórum tagjainak példáján keresztül mutatja be, hogy mit tesznek manapság a cégek a pazarlás ellen. A kiadvány elsősorban azért született meg, hogy a jó példák könnyebben eljussanak az érintett szektor képviselőihez.
Az élelmiszerpazarlás korunk hatalmas környezeti, társadalmi és gazdasági kihívása. A kiskönyv szerint az élelmiszerpazarlás megközelítőleg 940 milliárd dollárba kerül a világgazdaságnak, valamint 3,3 milliárd tonna üvegházhatású gáz keletkezéséért felelős évente. A CGF azt reméli, hogy legújabb kiadványuk segít majd a szektorban dolgozó vállalatoknak, hogy könnyebben találjanak és átvegyenek jó gyakorlatokat a probléma megelőzésére. A kiskönyvben olyan cégek példáját is bemutatták, mint például a Nestlé, a Mondelez, a Tesco vagy az Unilever.
Az egyik esettanulmány a Campbell Soup Company jó gyakorlatait mutatja be. Ebből kiderül, hogy a cég rendszeresen nyomonköveti az élelmiszerfeleslegek útját az élelmiszerlánc egészében, amely gyors döntéshozást tesz lehetővé a megelőzést, karitítatív célú adományozást érintő kérdésekben.
A Tesco főleg a tökéletlen termések árusítására és a feleslegek adományozására fektette a hangsúlyt, míg a Kellogg Company az élelmiszerhulladék keletkezésének megelőzésére koncentrált.
A teljes jelentés ITT olvasható.